De klantenservice…

Je hebt een probleem met je vaste telefoonlijn, je belt de klantenservice van ‘een provider’ en je zit een half uur in de wacht! Kies één voor een muziekje en anders moet je gewoon wachten in stilte… Dat was de keuze die ik had. Af en toe hoor je een stemmetje dat zegt ‘wist je dat je extra korting kunt krijgen als je combineert?’ Dan denk ik bij mezelf ‘het moet dan wel goed werken!’ Op de reclame die zo ongeveer duizend keer voorbijkomt op radio en TV prijzen ze zich de beste, maar… Als je twee jaar met haperend TV beeld zit en nu een vaste haperende lijn hebt, dan is dat niet fijn! Dan smijt ik graag het modem naar buiten en zeg ik mijn abonnement na drie monteurs die zeggen ‘ik weet het niet, ik weet het niet’ op! Drie monteurs, zij zitten machteloos toe te kijken hoe bagger je beeld op die prachtige Full HD TV is.

“Kies één voor een muziekje en anders moet je gewoon wachten in stilte…”

Dierenprogramma ‘s in de meest scherpe beeldkwaliteit, maar jammer van die blokjes die om de paar minuten verschijnen. Wel moet ik zeggen ‘de éne keer erger dan de andere keer’. Ben ik nu een zeurkous? Nee, vind ik niet want ik ben al ruim een jaar van deze provider af! Nu bel ik voor iemand anders de klantenservice, en terwijl ik een half uur in de wacht zit gaat dan eindelijk de telefoon over… Toch is er wel wat veranderd, daar waar je vroeger twee en half uur in de wacht zat bij een kabelbedrijf waarvan ik de naam maar even niet noem omdat je al twee weken geen internet hebt gehad is dit toch wel een wat goedkoper gesprek! Eigenlijk kost het ze niets, want het nummer is gratis! Dat wel… Een keurig nette man wil proberen om me te helpen, maar let op, ik belde met de vaste lijn van deze mensen, ik kon nog nét voorkomen dat ik wéér een half uur in de wacht moest of nog langer…

“Eigenlijk kost het ze niets, want het nummer is gratis! Dat wel…”

De aardige meneer zei ‘om het modem te kunnen uitlezen moet je de stekker van het modem uit het stopcontact halen’ ‘Maar beste meneer, ik bel met de vaste lijn!’ was mijn antwoord… Sorry klonk aan de andere kant en hij stelde me voor om op een 06 nummer terug te bellen. Dat deed hij ook keurig. Nouja, de verbinding werd ook hier twee keer verbroken maar gelukkig belde hij me terug! Het modem ging van de stroom en de boel werd uitgelezen. ‘Heeft u even geduld?’ werd me meerdere keren gevraagd en terwijl ik mijn zandkoekje opeet antwoord ik met ‘natuurlijk!’. De meneer bleef even stil om te kijken of hij wat verrassends op zijn scherm kon krijgen maar daar werd niets meer over gezegd. Even later vertelde hij dat hier de ‘hogere technische dienst’ bij moet en dat zij ernaar gaan kijken. Hetzelfde verhaal als met de digitale TV van een paar jaar terug!

“Heeft u even geduld?’ werd me meerdere keren gevraagd en terwijl ik mijn zandkoekje opeet antwoord ik met ‘natuurlijk!”

Trouwens, die schotel doet het prima! Géén kosten van de provider en honderden zenders vrij via de satelliet. Helaas, provider, mensen worden ook vindingrijker! Wel kwam er een e-mail bij de mensen die ik hielp. De gebruikersnaam van de inlogportal van de provider is veranderd… Oké, we hebben het e-mailadres gewijzigd maar als je de mail leest is het nét of je een nieuwe klant bent! Nee, zij zijn al zolang klant, dat toen we de steentijd uitgingen zij al op het internet zaten! Zo ‘n acht jaar ofzo? Je hoopt op een bevestigingsmail dat ze inderdaad de boel gaan nakijken maar nee, de gebruikersnaam is nu veranderd in het nieuwe e-mailadres. Wie gebruikt er tegenwoordig nog de mail van zijn of haar provider? Ohja, de klantenservice! Goed, ik heb niets te klagen over de vriendelijkheid en de service van de persoon die me te woord stond maar als dit ook twee jaar gaat duren dan denk ik dat er een tweede modem binnenkort in een doosje op het postkantoor staat…

“Wie gebruikt er tegenwoordig nog de mail van zijn of haar provider? Ohja, de klantenservice!”

Maar goed, ikzelf zit nu bij wat men zegt ‘de beste provider van Nederland, en zij zijn zuinig!’ Waarschijnlijk zeg ik nu teveel maar ze doen het op en top! Mijn complimenten en wie weet hebben ze er over een halfjaar een nieuwe klant bij! TV met glashelder beeld en internet werkt altijd! Oh ja, zij noemen zichzelf ‘ook de beste provider’ maar ik moet zeggen dat dát tot op heden ook klopt. Euh… af en toe moet ik een keertje naar de volgende en dan de vorige zender omdat het beeld zwart blijft of even iets langer wachten, maar ach… dat is maar héél af en toe en al die interactieve TV kastjes blijven nu eenmaal apparaatjes die soms even de kluts kwijt zijn… Nét als mensen! Het verhaal wordt vervolgd, en hopelijk is het probleem met de vaste telefoonlijn bij deze mensen snel opgelost! En nu over naar het weer… Grijs, grijs en af en toe een zonnetje.

“hopelijk is het probleem met de vaste telefoonlijn bij deze mensen snel opgelost!”

Een druppeltje regen is niet uitgesloten en misschien zelfs wel meer druppeltjes! Houd de paraplu dit weekend in de buurt en mocht de telefoon het niet doen om een taxi te bellen? Sterkte… Kun je geen pizza bestellen? Sterkte met koken… Laat je creativiteit maar eens zien! Terwijl ik naar buiten kijk omdat ik bijna met dit artikel klaar ben word ik al verrast door de grijze eenheid… Wát een rotwinter! Wil je de telefoon gebruiken om de milieuactivisten te bellen? Sterkte… Probeer eens een postduif voor een brief! Als je dit artikel leest en denkt ‘wat slecht!’ dan zeg ik ‘sorry, volgende keer beter!’ 😉 Ik had nu een keer geen zin om een té serieus artikel, column of verhaal te schrijven. Ik weet dat ik niet altijd humoristisch ben, maar af en toe probeer ik het maar… Als je in je leven de balans hebt gevonden tussen humoristisch zijn en serieus dan denk ik dat je al aardig goed op weg bent!

“Ik had nu een keer geen zin om een té serieus artikel, column of verhaal te schrijven”

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *